onsdag 7 januari 2009

Snoppar, grottor & strand!

Vi har det så himla bra här nere,
jag älskar verkligen det här landet!
När jag kikar ut över landskapet så känner jag så starkt,
det är här jag en gång vill bo...

Idag åkte vi ut till Phra Nang Cave Beach, även kallad "Snoppgrottestranden"!
Jag sa ju att Poda, som vi var på igår, är min paradisö,
det här är min paradisstrand!
Så himla mysig strand, skugga under träden och lunchen kommer och bärs förbi...
Well well, ni får kika på korten nedan så förstår ni :)

Det här är nog bästa tiden vi varit här nere...
Dagstempen ligger på 35 grader, nattempen på 28 grader och vattnet är svalkande!

Nu ikväll var vi och käkade på ett litet hak inklämt mellan en toa och en biljettkiosk.
Maten serverades på plasttallrikar, vid plåtbord med en pressening (stavning?) som tak!
Maten smakade kalas, likaså ölen och min läsk,och för det hela betalade vi 85 kr...För fyra personer alltså :)
Skulle man bo här nere, och äta ute varje dag, alla vi fyra, så skulle det bli 2500kr/månad.
Hemma betalar Mange och jag ca 3000kr/månad för bara oss två :)

Nej, nu ska vi kila upp till rummet och krypa ner i sängen med vår lillfis!
Godnatt!

I snoppgrottan
Stranden innifrån en grotta
Underbara Phra Nang
Som ett vykort, eller hur?
Mange, Ellioth & mormor badar Älskar det här kortet på lillprinsen <3
Grabbarna beställer lunch...Grillad majs! Grabben vi köper dricka av...Såå söt!
På det lilla haket vid toan :)
Ellioth träffade en söt tjej, Mina!

As you see,
vi har det underbart!
Får se om vi kommer hem :)

6 kommentarer:

  1. Bra bra! :)

    Vi har det bra här men inte lika varmt & skönt som er :)
    Njut av semestern så ses vi när ni kommer hem!kram

    SvaraRadera
  2. Hej.. du känner inte mig men just nu är jag sååå avis på er! Njut av värmen och all tid med familjen! Ha det hur underbart som helst!
    Vilken fin familj du har:)
    (funderar själva på att åka;))

    SvaraRadera
  3. sikken söt badpojk!!!
    meeeeeen vi e ju på olika place.. :( lessen baby!!!

    SvaraRadera
  4. haha.. inte vidare smart sofia.. 58.147.55.6.. där har du ip-adressen till thailand.. Vi är kanske fula, va de spelar dig för roll vet jag dock inte!!

    SvaraRadera
  5. Tur att ni har det bra:) Jag har sett över posten, inga räkningar än. Lånade lägenheten igår en sväng på kvällen. Behövde en stund för mig själv, hoppas inte det gör något. Ha det så bra, så hörs vi snart igen:) Älskar dig sis, hälsa de andra<3

    SvaraRadera
  6. VA? ingen bikinibild?? haha

    SvaraRadera