fredag 30 januari 2009

Förändringar...

Nu har det gjorts drastiska förändringar här i Thailand ska ni veta...
Jag äter numera yoghurt med flingor & färsk frukt till frukost istället för rostade mackor,
och vi stannar på stranden till 15.30-16-tiden istället för att gå hem vid 15 ;)

Fick panik imorse när vi stod på apoteket för att inhandla babyrumpsalva till Manges tatuering... En trevlig, blek, svensk tjej kom in och sa att det äntligen var första dagen på stranden. Jag frågade om dem då hade kommit igår men hon bertättade glatt att det hade dem inte gjort utan hennes tvååriga dotter hade precis blivit frisk från maginfluensa som hon tydligen haft med sig från Sverige! Jag var nog blå i ansiktet när vi klev utanför dörren för så länge har jag nog aldrig hållt andan... Jag är livrädd för maginfluensa!
Går det sånt hemma nu alltså??
Då stannar jag promt här!

Spenderade som sagt hela vår dag nere på stranden,
bara vi tre vilket var supermysigt!
Mango & Ellioth satt mest i skuggan och busade medans jag passade på att förbättra brännan lite. Ja har dock kommit till den punkten att jag inte blir brunare, men jag måste ju underhålla färgen så den håller sig tills jag kommer hem :)

Nu ikväll var vi iväg till Karon för att käka på vårt lilla hak under elledningarna :) Damen i "köket" skulle till marknaden och inhandla curry till oss imorgon och portionera upp det så vi kan laga lika god chicken curry hemma.Vänliga människor :)

Nu ska jag krypa ner,
är helt slut efter gårdagens bravader...
Ja, jag var nog mer rädd & tyckte att det gjorde mer ont än vad Mango tyckte :)
Natti!

Lovade ju er bilder,
så idag har jag fotat flitigt...
Titta & njut,
"paradiset varar inte för evigt" som någon sa :(

Busminen :)
Finaste <3
badar i fisens lilla pool :) Hur fin är inte denna bild?
Lilla rumpan :) Allt ska undersökas :)
Grabbarna softa i skuggan...Lägg märke till hängmattan :)
Grabbarna tar en nap.
Ska numera stå helt själv...Här tittar han på fåglarna...
"Titta"
Han ska äta själv också,
han har blivit en besämd liten herre!
"How much you pay?"
Gladskiten sitter på en säljares pall :)

1 kommentar:

  1. Gud så söt eran son är!! Gillar den bilden när han sitter på försäljarens stol!! Kramar Sofie

    SvaraRadera