måndag 12 januari 2009

Framme på Casa del Sol!

Nu är vi äntligen "hemma"!
Hela dagen har alla pratat om att åka hem,
och när vi kom fram till nya hotellet sa Mange:
"Nu är vi i Thailand älskling!"...som om vi inte redan varit det i en vecka liksom :)

Resan hit gick bra,
Ellioth sov mest hela tiden,
och när min jätte-kiss-nödig-panik kom svängde bilen precis in på en mack,
tack och lov! Egentligen skulle vi ju kört non-stop...
Fick stanna och gå ur en stund precis innan vi var framme,
engine problem :) Som tur var hade han typ 10 liter vatten med sig som han bytte ut...

Hotellet är superflott (bilder kommer),
och vi har internet på rummet, nästan iaf...
På balkongen iaf, och vem sitter inte hellre där?

Jag fryser lite,
det blåser nästan storm...
Skönt för er att höra va :)?

Just ja, Ellioth fick en egen liten söt barnsäng här (bäddad med rosa),
vilket är toppen då resesängen får stå hos mormor & morfar ifall Ellioth någon gång skulle "råka" somna där efter sitt kvällsdopp...(ja, dem har ju direktutgång till poolen:))

Nej, nu ska jag ansluta till "festen" här på balkongen :)
Tjoho!

Ellioth är sugen på att resa vidare :)
Är i receptionen och tar farväl...
Engine problem
Flotta rummet
Ellioth trivs i sin säng :)
Utsikten lite snett ner...
...och här sitter jag nu och bloggar!
Nu fick jag se att även min älskade moster Gullan läser min blogg,
skoj skoj!
Men hon trivs bättre hemma,
tur det,
hon tjatar så dant :)
Måste även skicka ett speciellt tack till bästa Emma & Sebbe
som tar över ansvaret och tar hand om vår lägenhet nu!
Trots strul till tusen,
så ställer dem ändå upp!
Tusen tack,
ni är bäst!
<3



3 kommentarer:

  1. Vad bra att resan gick bra.. Hur länge ska ni vara där nu då???. Här hemma var det nästan storm igår kväll och natt.. men som tur var så var man inne i värmen. Njut så mkt ni kan nu. Kramizar Ewa

    SvaraRadera
  2. Hej å er allihop!
    När vi tittar på dina fina bilder så är det inte utan att man blir lite avundsjuk på er. Vi känner ju igen oss på många av bilderna då längtar man allt tillbaka,(även Percy säger att han längtar, inte illa va).Det bästa av allt är ju att lille Ellioth ser ju ut att må så bra, va rädd om honom bara. Morfar får ju inte sitta och hälla i honom Wiskey på morgonen det får han ge till mormor i stället.Blåser gör det här hemma också men jag tror att det är litte kallare här.
    Ha det så jätteskönt och hälsa alla
    Kram
    Ing-Marie och Percy

    SvaraRadera
  3. Lyx att kunna blogga från ballkongen, hur ska jag klara mig utan egen data..haha...lyxlirare där!
    Ellioth ser ut att trivas helhjärtat där!!
    ääntligen ska jag me snart få komma till värmen!!!
    hälsa alla

    SvaraRadera