tisdag 11 november 2008

Trött, trött, trött, trött...

Idag är jag trött,
skittrött.
Som alla andra dagar vill säga.
Bebisar som styr hela nätterna är okej,
men karlar som snarkar?
Nej, fy tusan!
Träningsvärken börjar smyga sig på också,
så kroppen visar sin trötthet den också.
Trött, trött, trött alltså!

Nu ska vi iväg på babysim,
egentligen orkar jag inte,
men det är ju inte för min skull vi går dit
utan för Ellioths...
Han tycker det är skitkul och då ska han självklart dit!

Nu ska jag titta om hissen funkar,
och SEN klä på oss!

Bye!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Du kanske inte såg min kommentar i ett tidigare inlägg, men jag undrar fort över den där termometern för barn. När man ska kolla febern. Tacksam för svar då min grabb inte gillar att ta febern där bak.

    SvaraRadera
  2. Svar till anonym: jag har jobbat på akuten och jobbar även inom vården. Finns inga barn som tycker om att ta febern där bak. Det VÄNJER man dom vid!! allt är upp till föräldern då det är ni som bestämmer inte barnet. En läkare vill nästan alltid ha en rumptemp på ett barn, då det är den mest tillförlitliga... beroende på hur allmäntillståndet är när ett barn är sjukt kan det skilja en hel grad åt fel håll med annan termometer.... Så stå upp på ditt barn och lär honom vad som gäller för hans eget bästa!!

    SvaraRadera