torsdag 20 november 2008

Svar på kommentar!

Fick en kommentar:

Anonym sa...
är det inte tråkigt att hela tiden behöva tänka på vad man inte ska äta och träning?


Fine,
visst skulle jag hellre redan vara smal och kunna äta vadsomhelst utan att gå upp ett endaste hekto i vikt MEN nu är inte läget så.
Jag har några gravidkilon kvar, och trivs därför inte med mig själv och min kropp just nu...
När sedan min diet och träning visat resultat så är det inte tråkigt att köra på det!
Jag har alltid ätit det som fallit mig in och träning har aldrig funnits i min lilla värld, innan. Då trivdes jag med mig själv och min kropp, vilket jag som sagt inte gör nu.
Dessutom kan jag säga att jag mår mycket bättre av att inte äta kolhydrater...Jag blir aldrig proppmätt och mår aldrig illa, utan man får en skön mätthetskänsla.
...och när jag sedan tränar, och svettet rinner, då mår jag ännu bättre!

Klart det tar emot ibland,
när man tex går i affären och är jättesugen på godis.
Eller när man ligger på soffan, ser ett bra program på tv, är lite frusen
och inte alls sugen på att gå iväg till gymmet.
MEN så känner jag på degen jag har till mage,
och inser då att den lär ju inte försvinna av att jag ligger på soffan och äter godis!
Degen får mig att må dåligt,
gravidkilona också,
och jag vill ju må bra...
Äter jag min diet,
går jag till gymmet,
kommer en dag både degen & de extra kilona vara borta vilket innebär att jag kommer må bra igen!
Klart det inte blir tråkigt att tänka på vad man ska äta och gå till gymmet då!
Det är ju för mitt eget välbefinnande jag gör det!

Det blev ett långt svar på tal...
Men jag vet att både Johanna & Chrissan tagit upp ämnet.
Vi klagar på våra kilon JA,
men vi gör också någonting åt det!
Tycker inte man ska klaga om man bara sitter där hemma,
och precis,
inte gör någonting åt det!

2 kommentarer:

  1. okej, jag har själv inte disciplinen att banta, önskar ibland det! Du verkar äta kladdkaka rätt ofta enligt din blogg, innehåller ju en hel del onyttigheter. Ska du satsa på att rasa i vikt kanske du ska sluta äta sånt ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur har du fått in mätaren på antal besökare i bloggen? Jag vill ha en sån men har inte hittat hur man får in den.

    kram
    Maria

    SvaraRadera