torsdag 13 november 2008

Fitterbitta

Fick en kommentar,

Anonym:
haha LIDL!

Den här anonyma är säkert en sån bitterfitta som gått Hotell & Restaurang,
eller som kanske går. Har slappat sig igenom hela gymnasiet och som nu sitter på bidrag.
Personen ifråga har säkert aldrig ens försökt att söka ett jobb,
eller så jobbar den heltid där på sin restaurang/nattklubb/sjukhus...osv.

Jag är skitnöjd att jag fått jobb på LIDL.
Det är i stort sett omöjligt att få ett arbete i dagsläget, med eller utan utbildning, och det enda sättet är i stort sett genom kontakter.
Jag har jobbat på Mc Donalds, Toys "R" us, som telefonförsäljare och au pair. Jag tyckte allt var roligt från början, men jag är en sån människa som kräver omväxling.
Min högsta utbildning är gymnasial, naturvetenskap, och jag har inte pluggat vidare pga av att jag inte har känt något sug och inte haft en aning om vad jag velat bli.
Nu är jag möjligen lite sugen på att bli barnmorska,
men samtidigt sugen på fler barn,
så att börja plugga nu vore bara dumt!

Och till dig Anonym:
Skratta bäst du vill, jag är iaf skitnöjd med mitt jobb på LIDL!

6 kommentarer:

  1. Då kan du ju plugga till barnmorska med mig! :)

    & vad är det för fel på hotell-& restaurang?! Haha! :D

    SvaraRadera
  2. haha hotell.. Haha *pekar och skrattar* HAHAHA =P *fniZZ* hehe upps.. fick ett fjortis ryck.. Haha

    SvaraRadera
  3. Har varit inne och läst lite !
    Grattis till jobbet =)
    Fattar inte hur jag skriver utan att vara anonym *trögboll*

    Kram kusinK

    SvaraRadera
  4. Linda: Du kan ju ta din lilla pensel & göra teckningar. För mer än så lär man väl sig inte efter 3 år! Mohahaha! ;P

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Jag bara undrar hur du kan dissa jobb på sjukhus när du funderar på barnmorska.
    Jag läser just nu sista terminen på SSK för att senare kunna vidareutbilda mig till barnmorska, och så vitt jag vet är det ganska förknippat med sjukhus. Hur tänker du där?

    Gillar inte att man ska dömma andra människor, precis som du blev dömd ang. ditt nya jobb på LIDL. Men frågan är om du faktiskt inte dömmer människor med ditt anlägg som svar. Jag förstår din ilska osv. men sjunk inte lika lågt, eller du kanske rent av är lika dömmande som personen bakaom det elaka inlägget?

    / Lotta

    SvaraRadera
  6. chrissan.. nästan 5 år HAHA "jag kan måla hela världen lilla mamma" *sjunger sjukt falskt*

    SvaraRadera