onsdag 12 november 2008

Nya matrutiner!


Var ju som sagt på BVC idag för 8-månaderskontroll,
vilket också betydde att det nu är dags för Ellioth att börja äta lagad mat två gånger om dagen.
Kan säga att vi haft två ordentliga fights idag, jag & lillfisen.
Mat är ju inte av största intresse enligt honom.
Lunchen gick sådär,
alldeles för stora bitar tyckte han men ett femtontal skedar gick väl ner.
Däremot middagen...
Han vaknade efter 2 h siesta, alltid lika glad då han veta tt det betyder gröt,
hans älsklingsmat! När jag sedan stoppar in en sked med kalops i munnen på honom blir han galen på mig...(Ni vet ju själva hur hemskt det är när man förväntar sig att man dricker tex Fanta fast det egentligen är mjölk osv).
Har aldrig sett honom så arg och ledsen.
Tårarna verkligen sprutade,
och han slog och fäktade.
Det gick inte få honom glad på något sätt,
förrän han fick tag i skeden jag matade (försökte) med och höll den i ett järngrepp.
Stackars lillfis!
Men vi tänker inte krusa honom,
passar det inte så får han vara hungrig,
han måste lära sig från början...
Hur hemskt det än låter!
Nu sover han gått i sin säng.
Han brukar ju alltid somna av att äta välling,
men idag fick han ju gröt som sista mål
och sen fick jag hålla fast honom i famnen så han somnade.
Förändringar kan vara jobbigt både för stora & små!
För er som undrade har jag fått jobb på Lidl,
men bara som extra.
Jag är ju fortfarande mammaledig
så det blir till att jobba lördagar när Mange är hemma.
Sen blir det ju en annan intervju imorgon,
får se hur det går och vart det kan leda.
Jag vill ju börja jobba,
samtidigt som det är alldeles underbart att vara mammaledig.
Det skrämmer mig lite att han börjar bli så stor
och att det snart är dags för dagis :(
Nu ska vi gödda fram tv:n :)

2 kommentarer:

  1. Tycker att ni gör rätt med maten! Finns ingen mening med att kämpa om det. Han käkar nog igen det han missar när han matvägrar =)

    Grattis till jobbet! Håller med dej i ditt nyare inlägg, ett jobb är alltid ett jobb! Hellre det än att inte ha tillräckligt med pengar!

    SvaraRadera