söndag 16 november 2008

Tjoflöjt!

Ska det alltid vara såhär att vara förälder?
Att man ska få dåligt samvete av att tycka att det är skönt att vara utan Ellioth?
Jag älskar att vara med Ellioth,
speciellt nu när man får så himla mycket tillbaka...
MEN,
det var så himla skönt att bara ligga på soffan hela dagen,
i Manges famn,
och få känna att det bara var jag som var i fokus!
Att bara kunna läsa hela den där texten utan att behöva titta upp mellan varje mening,
att bara kunna sluta ögonen och somna.
Igårkväll saknade jag honom,
men idag har jag knappt tänkt på honom.
Är det för att jag vet att han har det så bra hos min mamma & pappa?

Har varit och busat, myst & badat med honom nu i eftermiddag,
men lämnade honom återigen.
Kände faktiskt att det var skönt att slippa klä på honom,
packa in honom i bilen,
packa ur honom ur bilen
för att ta med honom hem och lägga honom här.
Skönt för både honom och mig!
Men imorgon hämtar vi hem honom,
och så lämnar vi nog inte bort honom på ett tag!
Det är ändå allra bäst att ha honom här hemma <3

Är det ingen som läser min blogg längre?

6 kommentarer:

  1. åh längtar verkligen att få komma bort från maja mer än vara 1-3 timmar.
    men vill inte plåga någon med hennes sömnbesvär, så det får va tills hon sover bättre..

    men skulle vara skönt o bara få vara själv, sova en hel natt utan avbrott.. osv

    SvaraRadera
  2. Kan inte mer än hålla med dej! =) Hur mycket man än älskar sitt barn så ÄR det skönt att få bara vara. Inte behöva vara på helspänn hela tiden och hålla koll på en massa saker.
    Passa på att koppla av och njut av pausen!

    SvaraRadera
  3. folk kommenterar väl när dem vill...!

    SvaraRadera
  4. Jo då, läser den nästan varje dag.

    /Sara! www.boddanslilla.blogg.se

    SvaraRadera