måndag 22 september 2008

Uppväxt, kärlek & uppfostran!

Jag är uppvuxen i en villa i Ljungsbro,
med båda mina föräldrar.
Mamma jobbade på nätterna för att vara hemma och skicka mig till skolan på dagarna,
och ta emot mig när jag kom hem.
Jag gick där i skolan i nio år och hade hundratals vänner,
och avslutade mina tre år på Naturvetenskapsprogrammet inne i Linköping.
Jag gick ut med bra betyg!
Jag reste utomlands första gången när jag bara var några månader,
och har därefter fått följa med på utlandssemestrar ca två gånger om året!
Jag har alltid fått följa med överallt,
fester, dans osv...
Jag har alltid haft vänner hemma hos mig,
även om jag inte alltid varit hemma.
Mina vänner har alltid tyrt sig till min mamma och pappa,
till vår familj!
Jag har alltid överösts med pussar, komplimanger och kärlek!
Ja, jag har haft en trygg uppväxt!
Mina föräldrar bor fortfarande ihop,
de stöttar mig alltid,
och vi pussar fortfarande alltid varandra hejdå!

Mange har ett välbetalt heltidsjobb,
jag har ett, inte så roligt, men välbetalt arbete att gå tillbaka till efter mammaledigheten.
Nu kommer det antagligen inte bli så, då jag har två nya jobb på g, men jag har ett att luta mig tillbaka på!
Vi har okej med pengar,
man blir ju inte rik av att vara mammaledig...
När Ellioth blir 10 månader har han varit utomlands två gånger,
Thailand & Turkiet!
Han är också med överallt...
Vi överöser honom med pussar & kärlek varje dag,
vilket visar sig då han är en jäkligt trygg kille!
Han är alltid glad, och gråter väldigt sällan, oftast bara då han är trött.
Han somnar i antingen min eller Manges famn varje kväll,
med nappflaskan i munnen...
Vi pussar honom alltid godnatt och berättar för honom hur mycket vi älskar honom!

Jag älskar att titta tillbaka på min uppväxt,
och jag vill ge Ellioth en lika fin!

Mange och jag bråkar ibland,
vilket alla par gör.
Oftast handlar det om städning eller diskning,
ibland om bajsblöjor...
Det har handlat om ex,
och ibland även om vänner...
Vi skriker aldrig på varandra,
utan surar istället båda två utan att prata med varandra,
somnar så och vaknar dagen efter och då är oftast allt glömt!
Vi vet exakt vart vi har varandra och vart vi står!
Jag visste inte vad kärlek var innan jag träffade Magnus,
de känslor jag har för honom har jag aldrig upplevt tidigare.
Vi planerar en framtid tillsammans,
och jag vet att det alltid kommer vara vi!
Sen finns ju Ellioth där,
han fullbordar vår lilla familj,
och knyter ihop våra känslor!

Kalla detta vad ni vill,
men jag njuter till fullo varje dag,
jag kallar det iaf PERFEKT!

1 kommentar:

  1. Jag om någon som var nära vän med Sofia sedan dagen vi föddes då hon är född en dag innan mig borde veta att allt detta hon skriver e sant. Sofia har haft en helt underbar uppväxt! å nu har hon en lika fin familj själv! Så nu vet alla som tvivlar på det att det inte behövs längre! kramar Carolina

    SvaraRadera