måndag 8 september 2008

Ellioth kör järnet!

Så himla kul att så många svarat på mitt "Godmorgon-inlägg",
men keep going, vill veta om det är fler :)

Mange fick diagnosen bihåleinflammation,
stackaren.
Enligt M hade läkaren sagt att han skulle ligga på mage i en vecka och bli kliad på ryggen av mig,
och det kan han ju glömma. När han är hemma är det han som får sköta hushållet :)
Nästan.
Imorgon är det min tur att gå till doktorn,
mitt knä är katastrof alltså...
Och det funkar inte riktigt när jag har lillfisen att kånka på!

Lillfisen, btw, har kommit in i en hyperaktiv vecka eller något.
När han är vaken kör han järnet,
bokstavligen "kör järnet"...När han sitter i sin gåstol, som han nu kan styra dit han vill, springer han som en tok. Förut körde han rakt in i väggen, stolen stegrade liksom så han nästan slog pannan i väggen. Och på tal om att slå i pannan. I förmiddags körde han fram till vår matsalsmöbel där jag hängt en tröja på en stol, drar tag i tröjan så stolen vippar och får ryggstödet på stolen (som är av järn) rakt i pannan...Men ni ska inte tro att han grät, istället fick jag jordens leende när jag försökte få honom att släppa tröjan så jag kunde ställa tillbaka stolen!
Sedan körde han fram till tvättställningen och började suga på kläderna som hängde på tork :)
Och efter han hållit på såhär i en timme eller två, blir han toktrött och somnar på två sekunder om man lägger honom ner.
Egentligen borde han ju ligga still på en filt och fläska på sig lite,
men inte han inte.
Min älskade prins <3

Mange ligger och väntar på mig på soffan,
får lite sura blickar hitåt ibland...
Kanske time to go!?
Han bjöd mig nyss på varma mackor med kantarellstuvning,
och nu blir det snart kex & lite ost.
Myyyyys.

Godnatt from here!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar