torsdag 18 september 2008

Luspank is my name

Sådär,
då har vi hunnit mysa med pappsen lite
så nu kändes det okej att sätta sig här i fem...

Den här månaden placeras ju jag då under kategorin LUSPANK,
och valde ju som sagt då att tömma min spargris som jag nämnde i något tidigare inlägg.
Såklart var ju Robin Hoods motsats framme direkt...
När jag hällt ner alla pengar i mynväxlaren på banken (där jag läst att de skulle ta 2% i avgift och insåg att det var ca 6 kr och kändes okej) och fick kvittot i handen så stod där stort: "Avgift 50kr"...
Självklart!
Då var lägsta avgiften för att växla in sina pengar 50kr...
Stackars barn ifall de kommer med sina 40kr som de samlat ihop på hur lång tid som helst ska dem då liksom få minus 10kr på sitt konto?
Damn vad sur jag blev!
Speciellt när jag senare fick höra att Maxi tar 5%- avgift i sin myntinväxlare och ingen lägsta avgift...
Ja, jag kanske tjatar om "småsummor" kan tyckas,
men vi är en småbarnsfamilj. "Alla bäckar små..."
Blev dock gladare efter att Mange kom hem från Coop (varsågoda ni för smygreklamen) med 27 barnmatsburkar...De sålde ut dem för 4 kr/styck :)

Nej, nu blir det sängen för mig.
Imorgon blir playdate (som Johanna så sött kallar det) med Johanna & Melle vilket ska bli jättetrevligt så det var ett bra tag sen sist...(känns det som iaf...).

Goodnight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar