lördag 6 september 2008

Grrrr

jag är på dåligt humör,
inget går min väg idag liksom...
var nere och skulle hyra film på filmhuset.
förut kostade det typ 70kr för tre filmer i tre dygn,
nu kostade det 50 kr för en film i ett dygn.
sen stod det stora skyltar överallt att godiset kostade 5,99kr/hg,
och det var jäkligt fräscht godis så vi plockade en rejäl påse...
när det är klart ser jag självklart att längst ner på skylten,
men sån där mini-stil, står det "...vid köp av minst 1 kg"!
jag lackade ur, så det blev varken film eller godis!
bestämde att vi skulle hyra film i närbutiken hemma ist,
där kostar det bara 29kr...
där hade dem en stor skylt där det stod:
"2 st 1,5-liters cola, fanta el. sprite 20kr",
så det köpte vi ju självklart!
jag betalade 65kr för allt...
alltså inte 20kr för läsken.
då stod det ju självklart något mer på den skylten också,
jo "kortpris",
och kortet låg ju hemma.
SUCK.

mycket prisjämförelser nu,
men ja,
vi är en fattig småbarnsfamilj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar