tisdag 16 september 2008

Jenssen & Kärlek

Ellioth tog en riktig sovmorgon imorse,
9.45 slog solstrålen upp ögonen och gav mig jordens leende.
<3
OMG, hur mycket kan man älska någon?

Sitter och lyssnar på Amanda Jenssens Hallelujah,
hela kroppen ryser.
Jag minns hur det det var då i vintras,
efter att ha hört detta underbara utförande på tv...
Jag lyssnade på denna om och om igen,
säkert ett tiotal gånger varje kväll.
Och jag minns hur Ellioth sparkade där inne i magen,
och hur jag bara toklängtade efter den dagen han skulle kika ut...
Jag rös då med,
varje gång.
Nu när man lyssnar på den får man den här sjuka känslan i magen,
det känns nästan som man är tillbaka på de där dagarna i vintras.
Och nu sitter jag här med min guldklimp,
och den där toklängtan var inte förgöves kan jag lova!
Han förgyller alla mina dagar!
När han somnar på kvällarna längtar jag tills han ska vakna igen,
han är helt underbar.
De där två grabbarna som bor här med mig, Mange & Ellioth,
dem gör verkligen hela mitt liv!
Love them sooooooo <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar