tisdag 23 november 2010

Plugga på distans vore nice :)

Lilla tokstollen <3

Ellioth tycker det är sååå intressant när jag pluggar. Han vill "spela" med mina pennor (vad betyder det?), han ska läsa genom mina glasögon och han ska skriva i mina böcker. Jag tycker dock inte det är lika intressant när han vill hjälpa till för jag kan verkligen inte koncentrera mig. Och även att jag stänger in mig i ett rum så kommer Ellioth och avbryter med sina tusen frågor, eller så kommer han inspringandes med ryggsäcken i högsta hugg och skriker: "Hejdå mamma, du plugga, du fåj inte föjja med mej, jag åkej Thailand!". Och det var då det slog mig, om jag fortsätter plugga kan inte jag åka till Thailand på fyra vintrar. FYRA VINTRAR? Hjälp! Abstinens. Mitt Thailand... Kanske kunde M få någon utlandstjänst och jag plugga på distans:)? Drömmar.

Just nu sitter jag med en sovandes Elton i famnen, ja vi söver honom i famnen nu. Förut somnade han alltid i sängen själv men så började han böka och vi började söva honom i vår säng... Nu går det dock lika bra i famnen framför tv:n och då kan jag hålla mig vaken bättre. Vi ska dock få honom att somna ensam igen men vi känner att det inte riktigt passar sig just nu eftersom vi har inskolning på dagis. Och på tal om inskolningen så går det mycket bättre nu. Idag var han där mellan 10-14, helt själv, vilket innebar att han både åt och sov där. Han gråter lite när man lämnar men det går över direkt. Dock ville Elton vara nära Ellioth hela tiden förra veckan men nu blir han istället ledsen när han ser honom, han blir antagligen påmind om att han saknar oss. Så förut satt brorsorna vid samma matbord men idag fick Ellioth byta bord vilket ledde till en mycket gladare Elton :) Tokunge :)

Nu ska jag gå in och ta tag i plugget igen, eller så går jag in och packar ner böckerna?!
Godkväll!

1 kommentar:

  1. jag har pluggat i tre år och åkt till thailand varje vinter, varför skulle du inte kunna göra det på 4 år??

    SvaraRadera