torsdag 11 november 2010

Dagens ungdom!

Idag blev det plugg 8-19.30, det SUGER verkligen! Hann iaf ligga på golvet i köket med mina grabbar och kittlas :) Därefter åkte Ellioth till mormor för övernattning (studiedag på dagis imorgon!) och jag sövde Elton. Det var allt jag fick med mina busar idag, jag skulle kunna bita vår tutor i tuttarna! Bara för att hon ska ut och resa får jag offra massor tid med mina barn, satan henne!

Jag blev galen på bussen hem idag. Bussen är proppfull vid den tiden (strax efter 15) och det är bara mellan stationen och stan som det lättar lite och man får sitta. Jag satte mig långt fram, men bakom handikapplatserna för där satte sig två tjejer i 20-årsåldern. Direkt i stan skulle ca 40 personer tränga sig på bussen och först in var självklart en massa snorungar vilka knyckte de sista platserna som fanns kvar. Utanför mig satte sig en något äldre dam (kanske 60 år). Snart klev en jätteskruttig farbror med kryckor ombord och jag sade till damen bredvid att jag ville ge honom min plats så vi reste oss upp. Farbrorn ville dock inte ha min plats men damen och jag gav våra platser till två gamla tanter som var jättetacksamma. Av allt folk hade jag hamnat ganska långt bak i bussen och det kanske var tur för strax därefter klev ett jätteskruttigt gammalt par på bussen och ingen reste sig för dem. Jag blev helt tokig och hade jag inte stått så långt bort så hade jag skrikit åt tjejerna som satt på handikapplatserna! Nu fick den stackars vinglinga tanten (som nästan grät av skräck) och farbrorn stå upp hela färden. Har ungdomarna inget hyffs alls? Jag blir vansinnig! Nästa gång tränger jag mig fram och säger till alternativt sliter upp ungarna ur sätena!

Nej, nu bjuds det på äppelpaj här, godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar