söndag 21 november 2010

Känslig.

Den här godingen (i sin nya, rosa Lilla My-pjamas!) ligger bredvid mig i sängen och sover och han får nog stanna här hela natten. I barnkammaren ligger Ellioth och sover med sin docka i famnen, som han sjöng "Lille katt" för för att han skulle somna.
När jag berättade för M att jag köpt en rosa pjamas till Elton kontrade han med att "om du slösar våra sparpengar på rosa kläder till våra SÖNER så behöver du inte komma hem". Det var ungefär samma visa när Ellioth fick sin docka, "bra att VI gör valet åt vår son, han kommer bli bög...".
MEN, efter att jag idag snyftandes/storgråtandes försökt läsa några rader ur "änglamamma-bloggarna" lät det visst annorlunda när han kom ut i vardagsrummet och hade tittat till killarna:

- Sofia, det gör inget att Elton har rosa pjamas och Ellioth ligger där inne och sover med en docka, huvudsaken är ju att de är friska...

Kloka ord.
Med dem säger jag godnatt...

1 kommentar:

  1. Ja magnus blev ju inte bög!!! Trots att han ÄLSKA att leka med dockor och fick hela håret uppsat i tofsar :)

    SvaraRadera