fredag 20 december 2013

Vad är ledig?

Två av mina favoritkillar <3

Det här med "lediga" dagar, det är ju dem som alltid är proppfulla :/ Klev upp vid 06.30 och vid 07.30 var jag på H&M för VIP-frukost. Jag hade helt glömt bort det men Josse påminde mig igårkväll. Där fick man frukost samtidigt som man shoppade till 20%, jag sprang även på min saknade Elma <3 Hittade inte så mycket och jag är inte förvånad, jag tycker alla butiker är inne i en fulperiod nu, det finns knappt något snygg! Bortsett från en tröja som fick följa med hem då. Skyndade hem för att skriva klart tentan... Höll på från 9- 13.30 men blev ändå inte riktigt klar. Sammanfattningen ska slipas på och alla bilagor ska in. 11,5 sida blev det och då har jag verkligen försökt korta ner och ta bort men det går inte. Så nu kan jag inte få VG, och ingen kunde bry sig mindre...
Vid 14 hämtade jag grabbarna och åkte direkt och lämnade Ellioth hos mormor och morfar. Han bad redan igår om att få sova över men det fick bli idag. Ungen älskar sin fristad där <3
Elton körde jag till Manges jobb så jag själv kunde fajtas på Maxi. Till en början var det ingen fara men på sluter fick jag panik. Det var värre än Ullared alltså, vagnar överallt så man knappt tog sig någonstans. Då är det extra roligt att leta efter det där som man vanligtvis inte handlar, som laxen och stenbitsromen. När jag hade överlevt det mötte jag upp grabbarna på Rusta då de var där och lämnade tillbaka en matta och jag var tvungen att vara smakråd för vad vi skulle ta istället. Det blev julpapper, toapapper och After Eight :/ Sedan åkte jag hem och packade upp medan de tog upp jakten på en julgran. Vi har de senaste åren köpt julgranar för en hundring på Netonnet och lyckats få superfina så iår förväntade jag mig en ful än, någon gång vänder ju turen liksom. Nej, då kommer mannen hem med en Kungsgran. Och den kostade också bara 100:- och då ingick superfina vantar! Kap, big time :) Ni ska få se den när vi tar in den för att klä den och det blir tidigast på söndag!

Efter att ha överlevt Tornby idag tyckte vi att vi var värda pizza så det var vi och hämtade här borta. Nu blir det snart vinmys framför tv:n. En dusch och en tvätt hinner jag nog klämma in också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar