lördag 7 december 2013

I källaren av alla ställen

Den här morsan drog nyss till stan för att göra några ärenden. Huvudärendet var att ta kort till visumet men jag tänkte att jag kunde göra det sist av allt. Så efter att ha drömt mig bort på babyavdelningen på Kappahl en stund (jag fick handla dessutom då vi får bebisbesök imorgon) och efter att ha halvt klämts ihjäl på Kjell & Company (där jag köpte skärmskydd till nya luren) så tänkte jag att det var dags för det där jäkla fotot. När jag skulle ta foto till körkortet för ett halvår sedan fick jag betala fucking 169:-, vilket jag tyckte var ett rån för fyra små foton, så jag tänkte att jag går och kollar den andra fotoaffären först. Där var det självklart kö och efter att ha väntat i en kvart och gubben säger att det kostar 245:- höll jag på att smälla av. "Oh herregud vad dyrt, för de där små korten?" blev min reaktion och så tackade jag för mig och gick till den andra butiken. Som hade stängt. 5 minuter innan jag ryckte i dörren. KUL. Där fick jag för jag var dumsnål liksom. Så jag fick snällt knalla tillbaka till den första butiken (eftersom jag ska fixa visumet på tisdag och inte har någon möjlighet att åka ner till stan innan!). Där tar han med mig ner i källaren för att fotografera, och det tar väl max tre minuter. När vi kommer upp igen (bakom disken dessutom) rättar jag ju samtidigt till mössan och knäpper jackan och då står det några kunder där på andra sidan disken som brister ut i asgarv. Vad trodde dem? Att jag legat med gubben i källaren eller? Ja, jag dog lite och började själv fnissa :) Det var ju tur att de såg mig betala och få de där fotona också. Och fotona sen, jag spyr så fula. Ska aldrig titta på dem!

Nä, men nu kör vi julbord på det då... Stångs med Manges jobb, gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar