onsdag 11 december 2013

Ovärd kväll

Jo, men visst såg det här rätt mysigt ut? Det var det inte!

Vi gick till en italiensk restaurang igår. Det låg tre stycken på rad och vi valde den som såg mysigast ut och som hade mest tilltalande meny. Mange beställde in oxfilé-risotto, jag en carbonara och till barnen bad vi om vanlig spaghetti. Ett säkert kort liksom då de ju är sååå kräsna. De frågade då om de ville ha smör på spaghettin och vi svarade att de bara ville ha som vanligt, lite fett för att pastan inte skulle klibba och vi poängterade att smöret inte fick synas. Kidsen fick in sin mat och där låg spaghettin och flöt i en soppa av smör. De blängde direkt på tallrikarna, började nästan tjuta och petade bara lite med gaffeln. Och där någonstans tog mitt tålamod slut, jag orkade inte be köket göra om och jag tappade matlusten. Visst, jag smakade på min pasta men det var ändå inte gott. När vi fick in notan rann bägaren över. De jävlarna hade tagit 79:-/ STYCK för den mat mina kids bara stirrat på. 160:- ihop, SJUKT! Jag kan säga att de där 663 kronorna som middagen kostade igår hade jag hellre kastat i älven här! De fick inte ett öre i dricks och jag var sur resten av kvällen! Trist!

Nu är Mange iväg och jobbar och vi ligger i sängen och kollar på Barnkanalen! Snart ska vi dock checka ut och promenera bort mot konsulatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar