torsdag 19 december 2013

Ensamstående

Uppskattning är alltid kul, speciellt från världens bästa jobb <3

Den här dagen, phew! "Ensamstående" är verkligen inte min grej! Klev upp vid 06.00 för att hinna med alla mina och kidsens morgonbestyr innan det var dags för förskolan innan 07.30. Vid 8 var jag ju bokad som vikarie på en skola jag aldrig varit på innan. Men vid 07.45 inställde jag mig i en helt fantastisk tredje klass. De var så tysta och lugna att jag blev helt förälskad och fick tillbaka suget efter att vara klasslärare. Jag var resurs åt ett barn så jag hängde liksom i klassen samtidigt som deras lärare var där, det kändes därför mer som praktik. Fast med betalt. Det kunde ju inte blivit bättre. På rasten hookade jag dessutom upp med en lärare som jobbat i 2,5 år på den skolan jag ska till i Thailand. Den rasten försvann rätt snabbt kan jag lova då vi hade en hel del att prata om! :) Slutade vid 14.30 och tog en snabbsväng förbi Phonehouse då min nya lur inte fungerar alls bra. Ända alternativet är ju då dock att skicka iväg den till Apple och då tar det minst 6 veckor. Det vågar jag ju liksom inte göra då eftersom jag snart åker. Kul, med en ny telefon liksom. Jävla Apple!
Hämtade hem kidsen vid 15 och vi åkte hem och plockade iordning. Eller de såg på film och spelade på iPaden medan jag plockade iordning för att sedan damma, dammsuga och moppa hela huset! Bästa mormor och morfar kom med Happy Meal till grabbarna medan jag städade. När jag var klar med städningen började jag tvätta och sedan var det dusch av kids! Nu har vi sett julkalendern och öppnat chokladkalendrarna och på det är det läggdags... Ingen ro för det... Schema till förskolan måste skrivas, matnota likaså och sedan är det säkerligen tusen saker till. På det har jag knappt sovit något alls, då jag haft en virvelvind i sängen, så jag hade helst gått och lagt mig nu... Nä, men det är bara köra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar