fredag 6 december 2013

Årets första snö och snölykta!

Vi gjorde en snölykta som överraskning till pappsen tills han kom hem idag!
 
Jag låg i sängen till 12 idag, mådde inte alls bra. Men då kände jag att det fick vara nog och så tog jag två Panodil och klev upp. Satte mig på pallen i duschen och fräschade till mig lite innan jag satte fort. Plockade iordning här hemma, packade upp grejer från storhandlingen igår som karln tydligen trodde skulle packa upp sig själva, satte igång maskiner med tvätt och vek torr tvätt (sånt blir tydligen inte alls gjort när jag är sjuk) och sedan satte jag mig ner med lite plugg. Efter några timmar med litteratur i soffan och lite lunch på det kände jag mig fit for fight för att hämta hem kidsen. Pulsade genom snön och njöt av den friska luften. När vi kom hem stannade vi ute och gjorde snölykta, snöänglar och så skottade vi gången upp till huset. SÅ JÄKLA UNDERBART MED HUS ALLTSÅ! Sedan gick vi till garaget för att möta upp pappsen och då såg vi att det blivit en stor vall framför garageporten så då sprang Ellioth och hämtade skyffeln så skottade vi där också. Efter en timme ute såg vi ut som små snögubbar då snön yr så mycket så då gick vi in och här sitter vi nu i köket allesammans. Kidsen övar på att skriva, jag bloggar och fixar med mail och papper för Thailand och Mange lagar middag.
Imorgon skulle vi egentligen på julbord med Manges jobb men det blir antagligen inget, för min del i alla fall. Elma skulle nämligen vara barnvakt men hon har kräkts och bajsat så henne vågar jag inte lämna dem till :) Vi har kanske en nödlösning men vi får se...
 
På tal om lunchen jag åt idag. Det kom förbi en bil här med både lunch och blomma, vi har verkligen världens bästa grannar!!
 
Nä, jag skulle vilja skriva att jag nu ska ta ett glas vin men jag törs inte, vill bli lite friskare först. Tar hand om tvätten istället...
 
Trevlig fredagkväll hörrni!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar