måndag 30 december 2013

En tavla och en kärleksförklaring!

Ni anar inte hur bäst hon är min skånetös... Redan innan vi flyttade hit till huset spanade jag in en fin tavla till Ellioths rum på Ikea, en tavla med alfabetet på. Ville köpa den redan då men det kändes ju lite onödigt innan vi ens flyttat. Nu stod ju rummet nyss klart och jag sprang till Ikea för att köpa tavlan, och för att inse att tavlans plats var tom och på prislappen stod det att den skulle utgå. Skyltexet var redan sålt men de sa att det nog skulle komma fler exemplar av varan. Jag har kollat varje dag i flera veckor men ingen tavla i lager. I Linköping iaf. Då föddes en idé igår... Jönköping hade fyra ex och Helena och dem skulle åka förbi idag. Jag fjäskade lite... Imorse var saldot tre och när Helena och dem hade fem mil kvar till Jönköping skulle det finnas två kvar. Det fanns det inte. Det fanns ett skyltex kvar och när Helena messade det tvingade jag henne i princip att be dem plocka ner den. Det gjorde hon och hon dokumenterade det hela så fint till mig. Ovan ser ni ju hur någon tagit fram stegen... Men lyckas inte få ner tavlan... En andre man kommer och skruvar ner halva väggen och jag är rädd att jag ska få med den på köpet :/ Sedan knallar Helena ner till fyndet för att se om hon kan få den för Family-priset 249:- istället för 499:-, det var ju ändå ett skyltex och får den då för 95:-. 95:- liksom :) Sedan knallar hon ut och mosar in den i bilen där en trött man och dotter väntat i en timme för att hon ska springa ärenden åt mig! Fattar ni hur bäst hon är min Halajna? Den bästa av de bästa helt enkelt! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar