söndag 15 december 2013

Sur fru

Idag har den här morsan varit sur och grinig. Anledningen var att den där karln aldrig kom hem inatt. Jag pratade med honom vid midnatt (då vi precis kom hem för vi gick över till grannarna) och då skulle han kolla hur bussarna gick och ta nästa hem. Jag väntade...och väntade. Vid 01.30 messade han att han väntade på bussen och när han inte kommit hem vid 02.30 ringde jag honom. DÅ väntade han på bussen och först vid 03.10 klev han innanför dörren, DYNG. Då hade jag legat vaken och väntat och var supertrött. Han envisades om att han bara druckit två öl och en shot, imorse framkom dock lite annat. När jag frågade hur mycket pengar han gjort av med höll han dock fast vid att det var pengarna för de där två ölen och shoten. För att sedan tillägga att det var vad han betalat till sig själv, sedan hade han ju bjudit massor kompisar... Och där tog mitt tålamod slut så efter frukost idag åkte jag ner på stan för lite ärenden. Tunikan jag lade upp bild på igår blev poppis så jag fick beställning ända från Skåne :) Köpte två sådana, en tröja på H&M och ett par string (30-årskrisen har kommit, måste kompensera åldern med stringtrosor) och sedan blev det kebablunch med kexet. Därefter tog jag bussen hem igen för att bli bjuden på fika och mat (ja, i den ordningen) hemma hos bästa grannarna <3
Nu är jag hemma igen hos min bakfulla karl som skruvar ihop nya möbler till Elton. Hans rum är äntligen klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar