tisdag 17 december 2013

Hundattack

Det här är fan inte okej! Man parkerar inte sin hund utanför någons bildörr! Speciellt inte om den är helt rabiat och skäller och visar tänderna för personen som vill gå in i sin bil! Jag försökte smyga in bakvägen men då hoppade han runt och sprang emot mig! Tur att ägarna kom rätt snabbt... (Det är heller inte okej, som vän, att sitta i bilen och asgarva när ens kompis står utanför och gråter av rädsla!...Hrmmm, Sofia!!)

Annars har ju dagen bestått av annat än arga råttor. På förmiddagen skulle jag få lite till skrivet på hemtentan men så blev det inte. Jag fick iväg ett mail i alla fall. Sedan var det dags att åka och vikariera på världens bästa fritids, sååå kul! Efter det hämtade jag hem Elton från förskolan (Ellioth hade Mange hämtat tidigare då han var på EEG på sjukhuset), skyndade hem och åt lite för att plocka upp Sofia för att köra till stan och gymmet för dubbelpass. Cx och Afropowerdance stod på schemat. Vi fuskade faktiskt och gick tio minuter för tidigt från sista passet för att hinna förbi Statoil och hämta ut lussebullar (wrapp) och köpa muffins innan middagen skulle vara klar här hemma. Då hände incidenten med hunden. Hade jag försökt gå in i bilen hade den fan huggit mig (iaf skällt som en tok) och då hade jag utan att tänka sparkat den. Hade jag åkt dit för det då? Det hade ju varit självförsvar! Djur alltså, som kött okej (och på mitt fantastiska jobb!) men annars nejtack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar