torsdag 5 december 2013

Magsjuk?

Seriöst, skjut mig!
Ellioth mår bra idag. Han fick en smärtdos och sedan var det bra.
Jag vaknade med lite ont i magen. Det övergick till känslan av att hela magen gick runt. När jag duschade fick jag slänga mig ut och hänga mig över toan för det kändes som spyan kom, men det gjorde den inte. Och jag har fortfarande schampo i håret. Bäddade ner mig i sängen men insåg snabbt att inte den här familjen funkar om jag är sjuk. Eftersom jag kände mig bättre åkte jag till Maxi för att storhandla. När jag kommit halvvägs fick jag ringa dit M och barnen och snällt sätta mig på en pall och vänta på dem, för att inte svimma och spy samtidigt. Åkte hem och hängde mig över toan. Efter att ha kört fingrarna i halsen 35 gånger kom det en liten, liten spya. Jag har ju fastedag idag så har inte så mycket i magen. Det enda var lite fil och hur det smakar att spy upp kan ni ju räkna ut själva. Nu ligger jag på sängen och gråter, på riktigt. Det känns som det ska skölja spyor ur mig eller spruta bajs ur baken, men det kommer INGET. Nada! Jag har ju min emetofobi men när hela kroppen skakar efter att få spy då vill man liksom spy, man brukar ju få må bra en stund efter. Men som sagt, inget. Om man är magsjuk kommer det väl av sig självt? Vad har jag i så fall för sjuka?

Så snälla skjut mig, eller gör mig frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar