måndag 23 december 2013

Granen står grön och grann i grottan!

Nu är det jul i vårt hus <3

Jag var tvungen att provocera lite på Instagram igår och några retade det gallfeber på :) Jag fick fnatt på hetsen på Facebook som började i slutet på förr förra veckan då alla plötsligt skulle ta in granen! Whats up with that? Julgranen tar man ju in och klär kvällen innan julafton, enligt riktig tradition! När jag var liten tog vi in granen 2-3 dagar innan julafton ibland och i Manges familj kläddes grannen på kvällen innan julafton. Man påverkas rätt mycket av vilka traditioner man hade som liten! Och självklart tar man in granen när man vill, men jag tycker ett par dagar innan julafton känns okej för sedan får den stå kvar till nyår! Iår köpte vi en Kungsgran och den är sååå himla fin... Och vi fuskade ju faktiskt och klädde den ett helt dygn för tidigt (igår fm) enligt oss :)

Idag har vi hunnit med massor. Mange åkte hemifrån redan innan 7.30 då han hade en tid hos Polisen för att skaffa nytt pass. Sedan tog han en sväng förbi stan och köpte löpartights på Stadium då de hade specialpris mellan 8-10, därefter kom han hem och åt frukost och sedan drog han till stan igen för en sväng på Bolaget och fixa med hemlisar! När han kom hem drog jag iväg en sväng men utan vidare framgång, Tornby var ju kaos! Snart ska jag ner på stan igen för att hjälpa kexet med lite klappar och ikväll blir det uppesittarkväll hos bästa grannarna! Deras planerade sällskap för kvällen blev sjuka så då dög vi ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar