torsdag 17 maj 2012

R.I.P Findus

Idag när vi åkte till stugan var jag med om något så otroligt läskigt. Jag skrek och grät så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag satt med mobilen i handen och skrev ett mail till min lärare när Mange plötsligt ställer sig på bromsen samtidigt som bilen börjar kastas fram och tillbaka över vägen för att han väjer för något. På dessa sekunder (typ 2) hinner jag tänka, och se framför mig, hur vi krockar och hela familjen slås blodiga och livlösa. Någon krock kommer dock inte (tack gode Gud) utan endast en liten duns hörs. Jag börjar tokgråta. Mange stannar bilen på en busshållsplats som ligger där helt lägligt och säger "Men du, det var ju bara en katt!". Jag skakade som ett asplöv och kunde typ inte ta in det. Det var så fruktansvärt läskigt eftersom jag inte var med och såg vad som hände så hädanefter tänker jag aldrig mer kika på mobilen när jag åker med som passagerare i en bil. Jag väntade liksom bara på krocken och mina prinsar helt blodiga, fy fan alltså...!

Katten då... Jo, Mange sprang tillbaka längs vägen och en bit bort låg den, stendöd. Den hade ett halsband, med namn och nummer på (han hette Findus, om någon som saknar en katt läser bloggen?) men alla siffror i telefonnumret gick tyvärr inte att utläsa. Jag fick för mig (i chocken) att man kan åka dit för smitning om man inte anmäler sånt här (haha, är det så?) så jag tvingade Mange att ringa polisen. Och det var ju faktiskt bra för de skulle skicka dit en bil som hämtade upp katten.
Det blev mycket snack om att bli överkörd och döden sen efteråt vill jag lova, Ellioth tyckte så synd om katten. Och tänk om något stackars barn nu ägde den där katten, oj vad ledsen man skulle bli:(

Detta hände på Bergsvägen i höjd med Kaga-korset så om någon i det området väntar på att en stor, lurvig (grå-brun-vit) katt vid namn Findus ska komma hem, så tyvärr...:(
M försökte verkligen väja!

Dagen på landet då? Nej, det var inget att ha i det tråkiga vädret. Jag fick lite plugg gjort men sedan frös jag så mycket att jag inte kunde koncentrera mig... Vi åkte hem skapligt och sedan dess har jag legat på sängen och pluggat! Lika bra då det äts ostbågar där ute ;-) Ellioth & Mange har torsdagsmys då lillebror sover över hos mormor & morfar <3

Tråkigt väder på slätten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar