torsdag 10 maj 2012

Rädda liv

Ett litet tips bara: Gå inte på Afropowerdance dagen innan du har Första hjälpen-utbildning. Och än mindre dagen innan du tänker rädda någons liv! Jisses alltså, idag är jag 102 år...

Men satan alltså, vilken grym utbildning! På förmiddagen fick vi lära oss första hjälpen och HLR, och det sistnämnda övade vi på en sån där läskig Mini Anne:) Fick fnitteranfall som vägrade gå över då min "dam" pruttade när jag blåste in luft i henne :) Eftermiddagen och defibrillator-utbildningen var även den helt enastående! Efter att ha övat på dockan inomhus gav vi oss ut i parken, spelade upp olika scenarier och övade på det sättet. Jag vet inte hur många ggr jag skrattade så jag höll på att kissa på mig alltså, haha! Vi är ett så jäkla härligt gäng vi värdar <3
Dagens höjdpunkt var nog ändå sejfilén med potatispuré som vi intog till lunch på Vildmarkshotellet... Och då ska vi inte tala om efterrätten beståendes av chokladmousse, jordgubbspaj och Rocky roads av vit choklad, MUMS :)

Nu är mina ögon fulla av grus... Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar