onsdag 23 maj 2012

PW blev SP

Förmiddagen spenderades i solen, skrivandes på fallstudien samtidigt som Elton tjatade blödande sår i mina öron. Han är helt otrolig nu, han är sååå intresserad av allt och vill lära sig. På alla frågor han ställer följer tusen följdfrågor i form av "varför?" också och när jag inte kan svara mer och säger "därför!" skriker han "NEEEJ mamma!"! Han hatar det svaret :)
Efter lunch blev det universitetet för matematik igen och påvägen "hem" (Ljungsbro) svängde jag in om Ikano-huset för att köpa en uppsättning kläder Elton kan ha imorgon. Han ska nämligen följa med mig på vfu:n imorgon, så är det när man är "ensamstående" och utan barnvakt :)
Efter det hade jag ju tänkt ta en PW men med en unge som vägrade sitta i vagnen så var ju det lättare sagt än gjort. Snigelpromenad deluxe då jag råkade visa honom hur man blåser maskros-bollar vilket resulterade i att han skulle blåsa alla som kom i vår väg :) Och gick gjorde han, 3,5 km helt själv... Målet var ju en lekpark ;-)

Efter joggingturen, ALDRIG MER!!, väntade godmat ty det är ju lill-Lördag här i Ljungsbro. Grillad kyckling med kalorisnål (tack pappa!) potatissallad och jag åt...! Jag har nog bantat färdigt faktiskt för nu ska jag gå ner i frysen och hämta upp en Cookie Dough ;-)
Godkväll!

Bilder från promenaden:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar