tisdag 22 maj 2012

Ett skämt?

Vilket jäkla skämt! Visst, att ungarna skulle bli sjuka hade vi ju räknat med... Det är ju nämligen samma visa varje gång jag har tentaperiod. Men magsjuka, fy fasen alltså!
Ellioth hade ont i magen igår så han fick ju vara hos mormor och morfar. Inatt vid ettiden ropade Ellioth att han inte ville vara ensam (Elton låg inne hos oss) så Mange gick in till honom. Tio minuter senare hör jag hur han i panik skriker: "Jag måste kräkas!!" och så sköljer det ur honom direkt... Jag springer upp och där står Mange med skålformade händer och har fångat upp den tredje spyan. Den första hamnade i sängen och på mattan och den andra på Mange :( Jag kastade bara till honom en handduk och sedan stängde jag in Elton och mig i sovrummet och öppnade fönstret på vid gavel. Nu på morgonen packade vi ihop och åkte ut till Ljungsbro i hopp om att klara oss! Varken jag eller Elton har knappt träffat Ellioth i helgen eftersom han varit hos mormor och morfar. Nu hoppas vi att krutmormor och krutmorfar klarat sig så att vi är safe här! Vi har planerat att stanna över natten...

Ni får tycka att jag är jätteegoistisk och det är jag också, men jag måste gå på min matematik-föreläsning både idag och imorgon, annars har jag ingen chans alls att klara tentan nästa vecka :S

... Och som att detta inte vore nog så tokåskar det här. Det gillas inte alls av mig men jag måste ju visa mig orädd inför Elton! Nu blixtrade det igen och det bara knyter sig i magen... Men hellre att det knyter sig i magen av åskan...;-)

Himlen påväg hit:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar