torsdag 31 maj 2012

En erfarenhet rikare

Behövde en paus i plugget, samtidigt som jag behövde lunch, så jag åkte över till Mc D och hämtade hem en Mc Wrap (hade en gratiskupong) och köpte med en till grannen så jag kunde få lite sällskap mellan tuggorna. När vi tjattrat en stund och ätit upp maten (grymt god) passade hon på att springa och hämta ena dottern på dagis medan jag passade den lilla. Jag var barnvakt i en kvart och vad tror ni ungen lyckas med? Bajsa såklart! Så det läckte ut och hamnade på golvet också. Och jag har aldrig bytt bajsblöja på en pulla så jag blev ju skapligt nervös. Men så hörde jag någon gå in genom porten och tänkte att situationen var räddad men icke, personen fortsatte vidare upp i trappen så det var ju bara att ta tag i "eländet"! Men det gick bra, även om det var lite läskigt (en snopp är ju bara att hålla rakt upp och torka ikring jämfört med en pulla som inte riktigt går att hålla upp...), och nu är jag en erfarenhet rikare! Skulle nog kunna påstå att jag är beredd att få en liten dotter nu;-) (Mange?! Snälla?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar