tisdag 2 februari 2010

Miss my biatch!

Linköping i all ära, men Skåne och min Halajna saknas mig redan! Ska se om jag kan få Mange att börja söka jobb där nere i södern så jag kan träffa min pingla varje dag om jag så vill. Jag skulle lätt kunna tänka mig ett hus där nere på slätten!

...dock var det helt underbart att få krama om mina stora killar på stationen igårkväll! Ellioths smile och hans spontana puss fick mig att smälta! Där hade stackarna fått stå i över 40 min och väntat på mig då tåget självklart var försenat även på hemvägen!

Och vad är det för folk som åker tåg? Herrejisses! När jag stod och fällde ihop vagnen där jag skulle ställa in den så kommer det två kärringar och ber mig flytta på mig då dom ska ställa sina väskor där. Jag kontrade vänligt att jag faktiskt fällde ihop vagnen i syftet att jag skulle ställa den på "deras väskplats" men dom klämde ändå in sina väskor där. Schysst när man står ensam med unge, väskor till tusen och så en barnvagn. När jag sedan precis satt mig ner så kommer nästa lilla Stockholmspulla och frågar om jag kan flytta på vagnen, som det såg ut som om jag kunde det liksom med händerna fulla. Hon flyttade på den själv tillslut och då fick hela tåget höra hur jäkla tung den "jävla" vagnen var! Inte nog på det så satt det en blåst liten pulla bakom mig också som nog pratade (i mobilen) med alla på sin vännerlista påvägen...När vi var i Tranås så kläcker hon: "Jag är någonstans som heter Tranås, vad är det liksom? Haha. Jag tror det ligger i Jönköping!" När det sedan ropas ut i högtalarna och texten rullar: "NÄSTA STOPP LINKÖPING!" så kommer hon fram till mig och frågar om jag vet om nästa station är "något" som heter "typ" Linköping.
Jag hade även turen att sitta med näsan vänd mot toaletten och då dörren verkade lite knepig så frågade alla mig om jag visste hur man gjorde, som att jag såg ut som en dörrexpert liksom?
Blä, jag vill aldrig mer åka tåg! Dessutom hade jag för mig att det var bekvämt att åka tåg (iaf x2000) men här rystade, skakade och hoppade det så jag var livrädd och mådde jätteilla. Nej, nästa gång blir det nog flyg :)

Dagen har till största delen bestått av att tvätta, men vi har även hunnit flytta tillbaka lite saker hem till stan och så var vi på en liten fika hos Ellioths flickvän Tuwa!
Nu har vi korkat upp en flaska vin (Mange hälsar och tackar dig Helena ;-)) och ska laga lite god mat här!

So long!

2 kommentarer:

  1. Jag har också åkt ensam med min dotter på tåg, och ALDRIG mer.. Så jävla bökigt och ingen plats för vagnen eller något.. !

    Buss är smidigt om man ska längre sträckor tycker jag, om man inte har byten, för man kan bara köra in vagnen som den är o lämna väskor och sätta sig på bussen o "koppla av" :P

    SvaraRadera
  2. vassego mange;)
    och ja säg till dn karl att leta jobb här..detta håller ju inte...behöver er kärlek!

    SvaraRadera