torsdag 4 februari 2010

Fortfarande upprörd!

Kvällen igår blev förstörd, jag var så jäkla upprörd. Förmidddagen tillbringades i telefonen för att kolla upp skyldigheter, rättigheter, kortförsäkringar osv men till ingen nytta. Jag kunde lika gärna spolat ner dom där jäkla pengarna i toaletten. Skitkul!
Tydligen så är det ju konkursförvaltaren som valt att beställningarna inte ska skickas ut (se kommentar i tidigare inlägg) och det känns ju mindre bra. Här har han sålt varorna vidare till någon som auktionerar ut dom på nätet...Mina varor, som jag betalat och som jag har kvitto på, det liknar jag med stöld! Eller?
Funderar på att dra ihop fler som drabbats av detta och försöka få iväg en polisanmälan mot konkursförvaltaren? Får se, om jag orkar...

Var på mitt andra möte hos kuratorn idag och det kändes piss. Mange var med och det var som att han och kuratorn bara satt och högg på mig, jag fick inte en syl i vädret. Försökte jag säga något avbröt dom mig mitt i meningen och menade på att jag hade "fel"...Är det inte meningen att jag ska gå dit och prata och känna mig bättre efteråt?
Skit, skit, skit!

Nu har vi iaf flyttat hem, även om det blir många vändor tillbaka till huset då det finns saker kvar och det måste skottas osv. På söndag tar jag mercan och styr kosan mot Stockholm/Arlanda för att hämta hem världens finaste mamma och pappa, SOM jag längtar!

3 kommentarer:

  1. Tyvärr är det såhär det fungerar rent juridiskt. Det är inte stöld. När ett företag går i konkurs så finns det olika prioriteringar på vem som ska få tillbaka sina pengar först. Du har nu en fordran mot dem som du förmodligen aldrig får betalt för.

    SvaraRadera
  2. Om du vill kan jag kolla med min bror vad som gäller vid konkursen?
    Han pluggar juridik sa han vet nog om det är ngn idé att polisanmäla.

    SvaraRadera
  3. Fan, det suger verkligen med konkurs-grejen =(

    Förstår att du känner dej förbisedd på samtalet. Det är ju faktiskt för din skull Mange skulle följa med... Jag finns på msn om du vill avreagera dej =)
    *kram*

    SvaraRadera