tisdag 9 februari 2010

Is & Snö

Har haft en gnällig bebis här hemma i eftermiddag. Det där med sprutor var inget för honom... Han fick två stycken på BVC idag och redan där skrek han som en stucken gris. Jag höll för öronen och blundade medans Mange fick blåsa honom i ansiktet, ja, han blev så ledsen så han skrek sig alldeles blå :( Stackars fisen. Vuxit hade han gjort också:

Vid födseln: 49 cm/ 3110 g
Nu (3 mån): 60,5 cm / 6170 g

..vår lilla Buddha :)

Är det fler än jag som höjer blicken när man går på stan nu?
Det hänger ju för tusan 2 m långa, sylvassa, istappar som skulle kunna döda en på mindre än en sekund om de skulle trilla ner. Och då inte tala om den tunga snön, den skulle nog också kunna klubba en rejält...Läskigt det där.
Samtidigt får man ju en helt ny syn på stan...Plötsligt ser man massor nya hus (som egentligen alltid stått där), vackra som tusan! Spännande :)

Nej, nu ska jag krypa ner under täcket på soffan, jag är så himla frusen, och titta på "Memil" med Ellioth!

Laters!

Storebror gör lillebror sällskap i gymmet!
Det är jobbigt att träna, tur att man kan ta en tupplur i gymmet :) Mina stora finis gör sig iordning för att åka till mormor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar