torsdag 12 februari 2009

Ska dem råna mig?

Grr, nu blir jag sur...
Allt kändes så bra, jag har hängt tvätt, diskat och beställt kort vilket innebär att jag gjort lite nytta och får lite ro i själen. När jag ändå var så duktig så tänkte jag att jag kunde lägga in om adressändring också, men visst...
När jag kommer till sista sidan (jag har alltså fyllt i tvåhundraelva fält) så står där att eftersändningen kostar 400kr /person. What? Det stod liksom att det skulle kosta 195 kr om man var under 26 år, så jag kollar upp det lite mer noggrant och texten lyder:

...Detta pris gäller om du är studerande eller är under 26 år och om följande förutsättningar är uppfyllda för beställningen:

-görs på via webben
-omfattar en (1) person
-gäller under perioden 15 maj till 30 september
-direktbekräftas genom att du använder Student-, CSN- eller Mecenatkortet


okej att man måste göra det på webben för att få det priset, och fine att det ska omfatta endast en person (man kan ju fylla i dem tvåhundraelva fälten två ggr istället) men vadå "gäller under perioden 15 maj osv"?
Så kan man väl inte bestämma?

Sur blev jag.
Jag sket i det,
jag kan ringa alla jag brukar få brev ifrån och adressändra själv.
Nu går jag och lägger mig.
Det där var ju rena rånet...

4 kommentarer:

  1. Är du säker på att det var 400:- per person? Vi betalade 395:- för hela familjen inget csn kort eller nått utan helt vanligt liksom... Vi är ju 5 st! Och vi gjorde det förra veckan!!

    Du kan ju som sagt ringa sj och ändra på skatteverket det är gratis :-)!

    SvaraRadera
  2. Usch fattar inte att det ska vara så jäkla dyrt! samma sak när man ska flytta bredband osv!

    SvaraRadera
  3. jag tyckte det var rätt billigt... gäller ju ändå 1 år för hela hushållet!

    SvaraRadera
  4. Vad konstigt att det var en viss period, jag har flyttat på andra tider och då har jag betalat det lägre priset.

    Du kan ändra din adress gratis hos skatteverket, eller du måste göra det för att ändra din folkbokföringsadress. Det du egentligen betalar för hos "adressändring" är eftersändning av posten+ att dom anmäler till skatteverket.

    http://www.skatteverket.se/folkbokforing/flyttninginomsverige.4.18e1b10334ebe8bc80001978.html

    SvaraRadera