tisdag 10 februari 2009

Bla bla bla

Jag har en stor klump i magen, jag känner mig stressad & otillräcklig...
Usch för det här.

Flytten för det första,
jag vill inte flytta...
Jag som har ett sånt kontrollbehov,
hur många saker kommer inte försvinna under flytten?
För det är väl så det är? Alltid är det något som försvinner?
(Jag har aldrig flyttat på riktigt.)

Ellioths fotoalbum är det andra som tynger mig...
Har hundratals kort som ligger i en hög och väntar på att få bli insatta i hans album, men jag har varken lust eller ork till det.
Men sätter jag inte in dem kommer dem väl försvinna i flytten?

Jag behöver skicka in kort på framkallning,
dels thailandskorten men också kort på Ellioth... Och detta är inget problem, det gör jag gärna, om det nu inte vore så att vår stationära dator vägrar fungera och så luktar den brännt...
Alla kort på Ellioth finns där inuti. Visst, dem flesta är framkallade (förutom några hundra), men man vill ju ha dem i digital form också.
Ellioth fyller ju 11 månader idag och jag var ju sugen på att lägga upp en "nyfödd-bild" på honom!
Åhhh!

...och så det här med att vara sjuk. Jag blir tokig på att gå här hemma med Mange. Är det inte jag som gnäller så är det han. Jag vill ut och jobba, tjäna pengar, detta blir man ju inte det minsta rik på! Känns så himla dumt att först vara borta i en månad för att sedan komma hem och vara sjuk. Och är det inte jag som är sjuk är det Ellioth... Och om jag nu ska jobba på torsdag så måste jag smita ifrån för att följa med till banken angående nya lägenheten...

Ja, som ni förstår är det så mycket skit som stjäl min energi, men
nu fick jag skriva av mig lite så nu känns det visserligen lite bättre!

2 kommentarer:

  1. börja packa nu i flyttkartongen och skriv på dem vad som finns i... då kommer INGET bort. jag har inte haft bort något alls =)

    SvaraRadera
  2. Jag har flyttat x antal gånger & inget har kommit bort. Det kommer gå galant det där!

    SvaraRadera