lördag 14 februari 2009

Ge upp! (Efterfrågan styr utbudet)

Jag slår upp Aftonbladets hemsida och vad är dagens stora nyhet?
Jo:
"Ica sålde spets-bh- för barn."...
Vidare följer:
"Ica Maxi säljer sexiga underkläder för barn.
Tvåbarnsmamman ­Jenny Nystedt, 41, ­reagerade när hon ­hittade en spets-bh ­för småflickor.
– Det är vidrigt. Barn ska inte göras till sex­objekt."

Alltså herregud,
jag blir så jävla förbannad...
I somras var det samma visa om någon bikini från Ellos, för bebisar; som tydligen framhävde barnets bröst. Hur mycket bröst har en bebis liksom? Ellos fick ta bort denna ur sitt sortiment och be om ursäkt.
Men hallå?
Dem föräldrar som nu tyckte att detta var så fel kunde väl bläddra förbi den sidan?
Det fanns ju säkert en miljon andra som hade velat ha denna gulliga bikini till sina döttrar.

Och som nu denna Jenny Nystedt från Alingsås... Ja, men titta då inte åt denna bh:s håll...
Och det är ju hon själv som ser sin dotter som ett sexobjekt eftersom hon tar upp det!

OMG, det kokar inom mig.
Man är inte annat än vad man gör sig till!

4 kommentarer:

  1. Jag tror att den barn bh´n skulle passa mina myggbett!

    SvaraRadera
  2. efterfrågan på spetsbhar till barn lär ju inte vara alltför stor... i alla fall är det ju inte efterfrågan som styr. Utan en del produkter är ju sånna som man testar. Men ja, säljer en butik etc sånna saker till barn, så bryr jag mig inte. Skulle inte köpa sånt själv, men andras val är deras att ta inte mitt!! Men ja, ett varningens ord till vuxna som köper bikini till sina små... överdelen kan ofta åka upp vilket riskerar att barnen kan fastna någonstons och bli strypta, vet att det hänt på något badhus i USA.Baddräkt ska de vara!!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr så håller jag inte med dig på denna punkten!

    Jag tycker det är sjukt att dom tillverkar spetsbhs till småbarn..

    SvaraRadera
  4. Man kan också säga att utbud skapar efterfrågan. Affärerna har ett ansvar och det tycker inte jag att man har tagit på allvar här, så inte heller Ellos som sålde bikini till bebisar!

    SvaraRadera