fredag 1 augusti 2014

En blivande gynekolog?


Den här dagen började himla bra men ändå inte liksom... Jag har haft kramper i magen sedan igår eftermiddag och efter en natt utan sömn ringde jag Kvinnohälsan bara för att få lite reflektioner kring detta av en sköterska. Förväntar mig aldrig en trevlig människa i andra änden då jag nästan aldrig bemötts bra när man ringer sjukvården men denna gång fick jag prata med en helt underbar kvinna. Hon bokade in en tid åt mig på eftermiddagen då hon tyckte det kunde vara bra med tanke på vår stundande resa. Hon påminde mig redan i telefonen om att det är en jourmottagning och att en utsatt tid kan dröja och väl på sjukhuset fick jag komma in en timme senare och det med förståelse. Precis innan det blev min tur stack en söt kvinna in huvudet i väntrummet och sa: "Snart är det din tur, ursäkta att vi är sena!". Jag log och sa att det inte var någon fara. Jag fick komma in till en trevlig läkare också som gjorde en gynundersökning och ett vaginalt ultraljud. Elton skulle promt följa med så han stod bredvid mig och höll min hand. Han tyckte dock det var himla spännande och ville gärna tjuvkika på vad läkaren gjorde i min snippa :) När hon gjorde ultraljudet såg Elton med stora ögon på skärmen och utbrast: "Titta, bebisen står på huvudet...och där är armen och handen!". Läkaren blev lite imponerad av vad han kunde se men han har ju övat på ul-bilden här hemma :) När läkaren gick ut för att kolla mitt urinprov tjoar Elton till mig: "Visst är det jättekul här mamma!", haha <3 En blivande gynekolog tro? Läkaren hittade inget fel, bebisen mådde bra och det enda detta kunde bero på var en början på urinvägsinfektion. Nu håller vi tummarna för att så inte är fallet för det vill jag inte ha i Turkiet!
När vi gick ut från undersökningsrummet kom den söta kvinnan fram: "Hej Sofia, hur gick det? Det var vi som talades vid på telefon imorse...!". Jag svarade att jag var så glad över att ha fått prata med henne och sen önskade hon oss trevlig resa! Underbara människa <3

Ellioth har hängt i Vätterviksbadet med mormor och morfar idag där han fann nya vänner så de knappt såg skymten av honom <3

Annars har vi uträttat ärenden mest hela dagen idag (jag och Elton), köpt godis och tidningar och så medan pappsen byggt altan. Nu är allt i princip packat och klart så nu blir det ett avsnitt Orange innan det är sovdags. Taxin kommer vid 7 imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar