torsdag 31 juli 2014

Trotsiga barn bortskänkes



Nya fransar och vips känner man sig tusen gånger tjusigare. Nu är det bara utväxten som borde fixas men kanske testar med lite citron i håret i Turkiet först :)

Denna dag startade vi med sovmorgon. Därefter blev jag sugen på Mc D-frukost så vi for dit hela familjen och njöt av god juice, rågmackor och toasts. Efter det tillbringade vi en timme på K-Rauta där M lastade virke till altanen medan vi satt i bilen och såg på film. Väl hemma igen styrde jag med lite tvätt innan jag satte mig i solstolen och lyssnade på ett avsnitt av Relationspodden- löve it! Ungarna började att bråka direkt vi kom hem och först nu sitter de lugnt och fint och tittar på en film, ute. Alltså idag var jag så trött på dessa två grabbar att jag var nära på att börja packa för att fly. Kände sådan otacksamhet från dem, att de var två bortskämda snorungar... Så mycket de fått vara lediga och uppleva denna sommar och tacken man får såfort man är hemma är deras bråk och tjaffs. Jag kände för att ställa in den stundande Turkietresan för att betala så mycket pengar för att ha med två bråkungar, nejtack! Förklarade för dem hur jag kände och att vi nästa år om de fortsätter såhär kommer åka på alla resor utan dem, sedan dess har de varit lugna. Jag sov en timme på eftermiddagen för att slippa höra dem liksom...

Nu på kvällskvisten har jag städat hela huset och nu ligger jag på golvet och väntar på att golven ska torka... Och i skrivande stund hör jag hur deras far skäller på dem igen då de inte lyssnar. Åh vad jag längtar till vardagen igen så de slipper varandra på dagarna, ghaaaahhhh!

Dags att vika tvätt och hänga ny. Sedan behöver jag få in väskorna så jag kan börja packa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar