söndag 10 augusti 2014

Jag uppskattar inte överraskningar!


Mina fina prinsar sista kvällen i Turkiet <3

Sista semesterdagen för min man går till historien som världens sämsta dag. Jag vaknade upp med jordens huvudvärk efter att ha sovit sjukt dåligt. Vår säng är hemsk i jämförelse med den vi sov i i Turkiet. Där vaknade jag max en gång per natt för att gå upp och kissa (gravidblåsa) och inatt var jag uppe FEM gånger. Hatar vår säng! I alla fall gick denna huvudvärk över till ett hemskt illamående och detta i kombination med två ungar som hela tiden försöker slå ihjäl varandra, fail. I Turkiet missade jag ju tabletterna helt en dag men mådde ändå fantastiskt bra så nu trodde jag att perioden med illamående var över. Jag får hoppas att detta bara var tillfälligt! 
Jag gick ändå ut och satte mig i solen en stund efter frukost men det gick ju inte vara ute då getingarna var helt jävla tokiga. När jag stod och pratade med grannarna blev deras lilla niomånaders stucken på hakan och då fick jag nog och gick in. Efter lunch tog jag med mig Elton och åkte till Ljungsbro för att göra slingor i mitt hår. Det var två timmar skön fred mellan syskonen Eklöf. När vi kom hem skulle jag lägga mig på soffan ute för att spana när mannen byggde men det var ju fortfarande en miljon getingar så jag gick in och lade mig istället och somnade. Jag har varit pigg hela veckan i Turkiet men både igår och idag har jag varit dödstrött, hoppas det också bara är tillfälligt!

Och Ellioth, 6 år gammal, dra mig baklänges. Inte nog med att han retar gallfeber på sin brorsa, så fort vi ska äta ska han tjuta och skylla på att maten gör ont i hjärtat eller i halsen. Han har knappt ätit på två veckor och jag funderar starkt på att låta honom gå ett år till i förskolan så de kan lära honom äta för i skolan kommer ingen titta till honom och han kommer svälta ihjäl... Förut åt han ju i alla fall mat när han fick något han tyckte om, nu passar verkligen ingenting. Förutom godis och glass då som världens mest daltande pappa mer än gärna bjuder honom på... Suck!

Ingen bra dag som sagt. Och på tisdag fyller jag 30 år och det jag avskyr mest av allt i hela världen är att bli firad. Visst uppskattar jag ett grattiskort eller ett sms eller telefonsamtal, men inte presenter! Jag hatar presenter! Jag är superkräsen så om man ändå envisas med att ge mig en present uppskattar jag en slant jag kan köpa mig något smycke för, som jag är för snål för att unna mig annars. Och detta vet Mange men har ändå fixat något jäkla paket, genom ett par kompisar, så idag blev jag vansinnig på honom för det också. Plus att han började baka en kaka imorse för några vänner ville komma och fira mig med något litet, vilket gjorde mig ännu mera arg. Överraskningar är det värsta jag vet och det värsta som skulle kunna hända var om någon fixade en överraskningsfest för då skulle jag springa tjutandes därifrån och inte komma åter den dagen. Jag uppskattar verkligen inte sånt! Så på grund av mitt pissiga humör idag ställdes fikan in (Förlåt! <3) och jag kunde i lugn och ro fokusera på att bara bråka med mina trotsiga barn istället. Jag jag föredrar till och med det hellre än att få paket. Jag älskar att ge andra presenter men att få själv, nej fy farao!! Så nu vet ni det!
Det enda jag önskat mig av M, som vägrar ge mig pengar (hur kul är det liksom när man har gemensam ekonomi?), är en weekend någonstans. Bara en natt, han och jag, utan barn. Det hoppas jag att jag får, det skulle jag verkligen uppskatta!

Imorgon är det vardag igen. Elton ska till förskolan och jag ska "skola in" Ellioth i förskoleklass och på fritids...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar