fredag 29 augusti 2014

VĂ„ldtagen

💋

Min disco- och min marknadskille <3

Dagen började ganska omtumlande med ett besök pĂ„ KvinnohĂ€lsan. Ett planerat lĂ€karbesök. Vi diskuterade min förlossningsdepression med Elton vilket innebĂ€r att de kommer ha extra koll pĂ„ mig med detta barn, det Ă€r dock inget som oroar mig. Sedan diskuterade vi förlossningen, dĂ„ det ju med Ellioth gick sĂ„ satans fort och blev en kaotisk förlossning och jag dĂ€rför blev igĂ„ngsatt med Elton, vilket blev en fantastisk upplevelse. LĂ€karen ville att Ă€ven detta skulle bli en positiv upplevelse och dĂ€rför kommer jag att bli igĂ„ngsatt Ă€ven denna gĂ„ng. De planerar en induktion för mig i v 38+0 vilket innebĂ€r att vi kommer fĂ„ trĂ€ffa vĂ„r lilla groda tvĂ„ veckor tidigare Ă€n berĂ€knat <3 
Efter det diskuterade vi en konstig kÀnsla jag fÄtt nÀr jag Àr gravid (och stÄr upp lÀnge tex) och som jag Àven haft vid mens. Det kÀnns liksom som en tyngd inne i snippan, det liksom vÀrker lite. Min barnmorska tyckte det lÀt som framfall vilket gav mig panik men efter vad denna lÀkare kunde se (gjorde gyn-undersökning) sÄg det bra ut. Dock ligger min livmodertapp sÄ lÄngt bak och lÄngt in sÄ den kom hon knappt Ät. Hon körde typ in hela armen i mig och efterÄt kÀnde jag mig typ vÄldtagen och grÀt :( Eftersom hon inte kunde se, och för att utesluta Äderbrock pÄ livmoderhalsen (vad det nu skulle innebÀra?) sÄ blir det ett besök pÄ sjukhuset i nÀsta vecka :(

Nu ikvÀll var Ellioth pÄ sitt första skoldisco. Han hÀngde med sina kompisar och de Ät mest godis och sprang omkring :) De blev jagade av tjejerna som slet och drog i dem sÄ dÄ ryckte jag, pedagogiska morsan, ut och dealade lite med Ellioth: "Om du dansar en tryckare med Saga Äker vi till leksaksaffÀren imorgon!", haha. Han gick ivÀg och skulle dansa med henne dock hade han inte rÀknat med att man skulle kramas sÄ nÀr hon förklarade att han var tvungen att hÄlla om henne bröt han ihop, började grÄta och sprang till sin mamma :) Haha, hjÀrtat.

Under tiden Ellioth var pÄ disco var Elton med mormor och morfar pÄ Ljungsbro marknad. Han hade köpt ballong, hoppat hoppborg och köpt godis sÄ han var ocksÄ nöjd med kvÀllen.

Nu söver vi kids och sedan myser vi ner oss pÄ soffan en stund! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar