söndag 17 augusti 2014

Fel forum för en nykter preggomorsa!


Den här preggomorsan gjorde stan igårkväll. Ågatan är ju en sak när man är lite berusad, men fy fan när man är nykter... Vad fulla människor blir, och hur de beter sig sen. För att inte tala om hur illa de luktar :) 
Jag hade i alla fall en supertrevlig kväll med min kollega Zina och hennes dotter Sara. Mitt lilla kex anslöt en stund också och satt och snackade strunt med oss. Efter lite drinkar för dem, några glas vatten för mig och lite dans gick jag på en liten tillnyktringsrunda med kexet och här blev jag förbannad samt att min rasistiska sida kom fram. Påväg ut från Harrys gömmer jag mig lite bakom R som for "ploga" oss ut, jag bakom för att skydda magen. När det är proppfullt stöter man liksom ihop med de människor man möter och en invandrarkille drar tag i R direkt för att framföra att han tycker att R "knuffat" hans tjej. Hallå?! Jag dyker fram och ber honom titta ut över stället, alla människor och att han ska ge sig. Vi kommer 50 m ner på Ågatan innan en invandrarkille (av två) stöter in sin axel i R:s samtidigt som han gapar: "Titta framåt för fan!". Helt oprovocerat för att HAN gick för nära OSS. R har tröttnat och börjat käfta tillbaka och precis innan första smällen ska komma rusar jag fram och sliter R därifrån samtidigt som de skriker: "Jävla tönt, går efter tjejen, stanna och slåss istället!". Seriöst? Vissa är nere på stan endast av den anledningen att slåss för dessa grabbar var alldeles för unga för krogen kan jag säga. Har de inget att göra nu när de brände ner sin egna ungdomsgård eller? Det är ledsamt detta för de stämplar liksom sig själva. Trampar sig själva lite på tårna. Nu rör jag mig ju inte så väldigt ofta i detta forum (krogen en lördag) men jag förstår tyvärr att vissa kommer rösta på SD. Och ja, igår kände jag för att kontra med: "Var lite tacksam för fan!". Ledsamt som sagt. Men man kan absolut inte dra alla över en kant för jag har så många fina i mitt liv som bevisar motsatsen <3

Nu ska jag börja ladda för 30-årsfest i eftermiddag, någon blev ju tydligen 30 i tisdags och måste firas :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar