tisdag 26 augusti 2014

Av längtan till dig


Mina fotbollskillar <3

Idag är jag HELT slut som artist. Jag kunde verkligen inte sova inatt. Klockan var midnatt innan jag lyckades somna och sedan kollade jag på mobilen en gång i halvtimmen och ibland lyckades jag inte somna om alls. 04.27 ringde klockan och det var dags att kliva upp och göra sig redo för jobb. Galet trött och så förkylningen på det... När jag kommit en halvmil med bil påväg till jobbet står en älg på vägen. Han tuggade och tuggade och spanade på växelvis mig och den mötande bilen. När han kände att han tuggat klart gick han vidare, ingen brådska alls. Jag kom till jobbet strax innan 6 och vid 6.15 trillade en hel drös kids in och det var full rulle direkt. Efter några timmar var jag så trött och hängig att jag var tvungen att lägga mig ner en stund för att inte svimma (som tur var var det dags för rast). En dag till sjukskriven hade nog inte varit så dumt ändå... Blev sen från jobbet och fick stressa ihjäl mig för att hinna fånga upp kidsen innan mellis. Efter jag hämtat dem åkte vi och handlade en snabbis innan det var full rulle hem för att styra upp allt här hemma. Slängde i en maskin tvätt och började med middagen. Åt och satte igång diskmaskinen för att sedan stoppa på en andra maskin med tvätt. Bytte om på kidsen och tog dem till fotbollsträning för att komma hem, duscha och sedan söva dem. Nu sover de och den här zombien till morsa ska vika lite tvätt och duscha innan jag själv kan krypa ner i sängen. Dessutom ska det förberedas för morgondagen då kids ska fixas och gödas innan jag åker till jobbet och morfar kommer och tar över och följer dem till förskola/skola. Ellioth har dessutom skogsdag så matsäck måste planeras och förberedas... Jag lär nog somna med huvudet i diskmaskinen eller något :/ Gräsänka är inget för mig, snälla M kom hem, vi längtar efter dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar