måndag 11 augusti 2014

Dyr dag!


Vaknade imorse och blev svinnojjig över magen, den var typ obefintlig. Igår morse när jag låg på ryggen såg man livmodern som en sned liten bula strax under naveln men nu var det liksom helt platt. Mange tyckte jag skulle ringa Kvinnokliniken men jag har ju redan varit där uppe tre gånger (då de anade utomkvedeshavandeskap och sedan ont i magen nu precis innan resan) så jag tyckte det kändes pinsamt. Messade runt med mina fina vänner istället som kom med massvis förklaringar. Att jag inte skött magen så bra i flera veckor till att nu kunna sköta den helt normalt var ju en vass anledning. Min fina Halajna menade att bebisen hittat någon gosig håla den krupit in i :) <3 Tycker jag känt lite av bebisen i veckan också men inget nu igår och idag, skapligt nojjig kvinna alltså. Det där måste ju vara något som kommer med åldern och antalet graviditeter alltså?! Nu är jag i alla fall i v. 15 (14+3).

Ellioths matvägran igår fick i alla fall sin förklaring strax innan midnatt då han kändes varm och tempen visade 38,6 grader. När M försökte få i honom flytande alvedon började han kräkas och kräktes ner hela sitt rum och sin pappa i ansiktet, så han fick i munnen. Vi fruktade maginfluensa så jag bar ner Elton till vår säng och öppnade fönstret på vid gavel och stängde in oss där. Mange fick städa kräks för att sedan duscha tre gånger innan kräksdoften var borta. Dock har ingen mer av oss blivit sjuk (peppar, peppar) dock har Ellioths feber legat på stadiga 40 grader hela dagen. Stackars hjärtat, han som sett fram emot att skolas in på fritids. Nu kommer det istället bli så att han får kastas in i verkligheten då allt börjar på riktigt på torsdag :( Det är nog mest jobbigt för mamman dock. Och Elton har tjutit gör han inte fick gå till förskolan idag så imorgon får han gå, om nu ingen av oss blir sjuka!

Elton och jag åkte iväg och gjorde lite ärenden idag. Nya jeans till båda grabbarna, en låda till Ellioth till fritids (att ha extrakläder i) och en ny skolväska. Slog på stort och betalade 569 spänn för den, men det kan det ju vara värt med en virrig 6-åring som säkerligen kommer råka lägga den i någon vattenpöl och då gör det inget för den är helt vattentät. Ny POP-jacka till det och nya VIKING-dojor, det kostar att ligga på topp :/
Efter att detta inhandlats for vi till Maxi för storhandling och då vi inte handlat ordentligt på 1,5 månad svämmade kundvagnen över och notan slutade på 2200:- :/ Dyr men nödvändig dag!

Nu är det middagsdags här, godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar