lördag 23 augusti 2014

Sjuk mamma


Såhär såg det ut hos oss igår eftermiddag. Sjuk mamma fick sällskap av två trollisar när Pettsson visades på datorn <3

Vaknade med 38,2 i feber igår och kände mig som en överkörd grävling. Fasen på barn räknas ju feber från 38,5 typ men för mig kändes 38,2 som 40,2, det måste vara åldern alltså?! Jag öppnade i alla fall på jobbet så det var bara att trycka i sig Panodil och klistra på smilet. Vid 11 (två timmar för tidigt) skickade de hem mig och jag körde racer hem och stupade i säng. Jag sov i en timme innan det var dags att hämta hem Ellioth från skolan och Elton från förskolan. Jag frös så jag skakade trots skinnjacka och halsduk medan kidsen svettades i långärmade tishor. Ungarna fick sätta sig framför en film så jag kunde ligga på soffan, tills M kom hem. Då åkte de och handlade och jag såg onsdagens avsnitt av PH. När de kom hem igen var det ju tråkväder så då kröp vi upp i sängen tillsammans och tittade på Pettsson och Findus på datorn<3
Efter middagen däckade jag på sängen igen och sov mellan 20-23 då M väckte mig och ville ha sällis på soffan. Jag var ju pigg så det blev sent men det gjorde inget då kidsen gav oss sovmorgon till 08.30 idag!

Nu är M uppe och gör frukost, det bjuds tydligen på scones och varm choklad idag. Snacka om myslördag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar