måndag 15 september 2014

Vart är ni som jublar idag?


Hela världen skrattar åt oss, vi har avsatt Europas vassaste laguppställning! Det ska inte längre löna sig att utbilda sig, det kommer inte löna sig att arbeta lite hårdare och ha stora visioner. Vinnarna är de människor som vill leva på andra människors hårda arbete. Bra jobbat Sverige, nu är det bara invänta krisen... Jag har fan känt sorg idag!
Samtidigt undrar jag vart ni dryga 43% är som jublar idag? Jag har inte hört ett enda glatt tillrop varken på Facebook eller Instagram... Why?
Sedan de där 13% som röstade främlingsfientligt, vi får fokusera på de 87% som faktiskt inte gjorde det istället!

Det talas om nyval, jag hoppas... 

Annars har jag inväntat läkarsamtal från Kvinnohälsan idag... Tror ni någon ringde? Noop. Huvudvärken dämpas i alla fall av tabletterna jag fick utskrivna i fredags, men jag känner mig ändå sjuk. Och ledsen, uppgiven och övergiven. Det sistnämnda är jag också, bokstavligt talat. M hänger på ett hotellrum någonstans i Finland. Blir guidad och bjuden på middag. Nä, men jag hänger här hemma, lagar mat, tvättar kläder, duschar ungar och deppar ihop...

Eftermiddagen bjöd på häng i Ljungsbro, vilket i alla fall var mysigt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar