måndag 8 september 2014

Alla är värda samma chans


Jag hade en diskussion med några personer (äldre generationen- 50+) igår och blev uppriktigt upprörd och skrämd över hur de resonerade. Jag är allt annat än politiskt insatt men endel går ju inte undgå när information hela tiden sprids på sociala medier. Dessa personer menade i alla fall att de i valet kommer lägga sin röst på SD med motiveringarna: "Jag vill bevara Sverige svenskt- men jag är inte rasist!", "Pengarna invandringen kostar oss ska istället gå till äldrevården" och så menade de att vi vill behålla våra traditioner. Fine, jag är med på att pengar behövs inom äldrevården, så även inom vård och skola. MEN det handlar ju om att pengar behöver omfördelas, ett slut på invandring löser inte de problemen. Och som en klok själ då kontrade med, den senaste nationella rapporten visar att invandrarna drar in mer pengar än vad de faktiskt kostar- i samtliga Sveriges kommuner. Hoppsan?! Och varför tar vi då in invandrare i Sverige? Jo, för att vi kan och för att det finns människor som flyr för sina liv. De har dessutom inte valt att bli födda i sina hemland. Vilka är vi då att säga att invandringen bör stoppas? Det är ju att säga att vi är värda mer än människor med andra nationaliteter. Alla människor är värda samma chans att leva, oavsett ursprung!
SD driver endast en fråga, och det är att man bör stoppa invandringen. Och sen då? Jag är uppriktigt livrädd att detta parti ska styra vårt land. Vi måste ju liksom se till våra barn och barnbarn och deras framtid! Nu lever vi i en demokrati vilket ju innebär att alla har rätt till en egen åsikt men att vara en person som ska rösta på SD är som att gå tillbaka till andra världskriget och Hitlers värderingar. Usch. Detta är min åsikt och min röst kommer i alla fall inte falla på ett parti som står för människors olika värde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar