torsdag 11 september 2014

Svensk sjukvård när den som vanligt inte riktigt levererar


Mina små skogstroll <3

Huvudvärken gav mig panik förut och jag ringde kvinnokliniken. En söt barnmorska ringde upp och gav mig en telefontid med en läkare så han skulle kunna ge mig ett recept på några starkare smärtstillande tabletter. Läkaren skulle ringa mig någon gång mellan 15.30 och 16.30. Vid 19 hade han fortfarande inte ringt. Jag försökte nå någon på kvinnokliniken, via växeln, men det gick att få tala med någon först imorgon igen. Jag ringde 1177 som hänvisade mig till förlossningen och en helt fantastisk barnmorska. Efter att hon bett mig om mitt personnummer fyra gånger men då datorn fortfarande inte samarbetade tjoade hon: "Jävla pissskitdator!!...Får man säga så när man har en patient i luren?!". Jag log och svarade att man fick det, hon kändes bara human liksom. Hon lovade att deras doktor skulle ringa upp men berättade att hon var lite upptagen just nu så det kunde dröja en stund. Förståeligt. Känns som en födande kvinna går lite före huvudvärk faktiskt. Än har ingen ringt och dem kan jag faktiskt inte klandra. Jag har ju stått ut i tre dygn nu och då överlever jag antagligen till imorgon. Då kan det kanske ändå bli ett något surt samtal till kvinnokliniken med ett hot om ett recept snabbt som fan. Detta gör mig knäpp!!!

Bäst idag var ändå miniutflykten till skogen med mina små älsklingar. Torkade tårarna och drog på mig solbrillorna (såå ljuskänslig) och njöt av lite frisk luft och fika på en bänk i skogen. När jag behövde sitta ner och vila igen lekte de longtailboat-förare på en sten <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar