måndag 29 september 2014

Det spökar



Igårkväll fick grabbarna massage av sin pappa innan de skulle duscha. Det var barnolja och hela baletten och båda prinsarna njöt <3 Lite senare fick även jag massage men med min kagge fick jag gott sitta på en pall (behöver jag säga att jag skulle betala tusenlappar för att kunna ligga på mage?!) :)

Vi har garanterat "något" på vår övervåning. Inatt vid samma tidpunkt som igår, strax efter 03, började det låta uppifrån Ellioths rum. Först ett dunk och så släpande fötter men inget barn som kom ner. Jag tänkte att jag nog hörde fel men efter bara några minuter igen återupprepades ljudet och jag väckte Mange. Han gick upp och tittade till barnen och de sov såklart gott! Jag bad honom bära ner barnen till oss men han ville själv lyssna så vi låg som tysta små möss i några minuter innan ännu ett duns hördes. Mange rusade upp men det enda som hänt var att Ellioth vänt på sig i sängen. Han bar i alla fall ner barnen och sedan sov vi vidare. Vid vidare eftertanke har Ellioth senaste veckan kommit nerspringandes till oss mitt i natten med gråten i halsen och sagt att det känts som det är spöken under sängen. Alltså jag tror ju egentligen inte på spöken men det här är fasen skumt. Fick tips av en kollega att tända ljus i hela rummet och försöka säga till "spöket" att vi inte vill ha det där, men jag vet inte? Det får Mange göra, jag vågar inte ens gå upp :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar