fredag 12 september 2014

Bara lite medvind, snälla?


Knäckt och ledsen tjej...

Ingen ringde senare igår sedan heller. Ringer kk imorse, telefonkön fylld. Ringer växeln, förklarar läget och hon tar personnr och telenr. Sur barnmorska från kk ringer upp för att berätta att jag inte tillhör dem. När jag då ifrågasätter varför jag då fick en telefontid med en läkare där igår och varför han aldrig ringde blir svaret att hon inte kan svara på det eftersom hon inte jobbade. Hon hänvisar mig till Kvinnohälsan, vars telefonkö är fylld redan såfort de öppnar på morgonen. Hon ringer då Kvinnohälsan och får en barnmorska att ringa mig, två timmar senare. Supergullig själ som vill hjälpa mig men förklarar att de inte har någon läkare där idag, första läkarstudenter jag kan få är den 30 september... Hon ska försöka prata med en läkare på måndag iaf och få honom att skriva ett recept till mig. Jag får dessutom en tid till min barnmorska på tisdag. Men över helgen då? Jag hugger snart av mig huvudet liksom, denna huvudvärk gör mig knäpp, för att inte tala om arg och ledsen. Hon hänvisar mig till vårdcentralen, igen. Där de inte kunde hjälpa mig i onsdags. Huvudvärken är ju inte av fara för mitt barn i magen, men min hälsa kanske också spelar in? Bara lite? Skjut mig! Nu ska VC ringa upp 12.35, vi får väl se känner jag... Nu ska jag sätta på mig dubbla solbrillor (för att inte kräkas av ljuset!) och snart ta Ellioth till tandläkaren. Därefter är det ultraljud, lite ljus i allt trevande i mörkret i alla fall <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar